Polskie forum Dwarf Fortress!

Zapraszamy do rejestracji. Forum nie urośnie bez twojej pomocy!

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

  • Index
  •  » Pomoc
  •  » Wojsko, zmiana specjalizacji, studnia, noszenie zwłok, i złodzieje

#1 2013-08-24 19:03:59

Jasina

Peasant

Zarejestrowany: 2013-08-20
Posty: 4

Wojsko, zmiana specjalizacji, studnia, noszenie zwłok, i złodzieje

1. Czy da się w jakiś sposób zmusić krasnoluda, który nie ma żadnego pojęcia o architekturze żeby stał się architektem?
2. Wiem jak przydzielić krasnoludy do oddziału wojska ale co potem? Kto ( jaki specjalista) może im zapewnić sprzęt ( miecze, topory, etc.) i jak nakazać im atakować konkretną postać?
3. Jak działa studnia? Czy wystarczy postawić ją w dowolnym miejscu żeby działała?
4. W mojej fortecy wala się pełno trupów zwierząt, zrobiłem stockpile na zwłoki ale nikt ich nie nosi, w sali spotkań kilka zwierząt ( oswojonych) się pozabijało i teraz jest tam jakaś miasma ( swoją drogą co to jest?). Jak temu zaradzić?
5. Czym są arcydzieła, do czego służą?
6. Pojawili się u mnie koboldy złodzieje. Mam wojsko, ale oni sami nic nie robią, jak nakazać im zatłuc złodzieja, ewentualnie czy jest jakiś inny sposób na rozwiązanie problemu złodziejstwa?

Offline

 

#2 2013-08-24 21:23:20

dworzan11

Peasant

Zarejestrowany: 2013-08-20
Posty: 6

Re: Wojsko, zmiana specjalizacji, studnia, noszenie zwłok, i złodzieje

6. Wojsko morze go nie dogonić lepiej jeżeli wytresujesz psy bojowo i ustawisz przy wejściu. Psy tresuje się tak: wciskasz "z" i u góry wybierasz "animals" (oczywiście potwierdzasz enterem) szukasz psa i naciskasz "W", musisz mieć też krasnoluda który ma umiejętność "animal training" i strefe do treningu(robisz ją naciskając "i" i zaznaczając strefe a następnie wybierając "t".

Offline

 

#3 2013-08-26 19:51:51

 Tunczyk

Farmer

Skąd: Polska
Zarejestrowany: 2013-07-02
Posty: 15

Re: Wojsko, zmiana specjalizacji, studnia, noszenie zwłok, i złodzieje

1. Najlepszym programem do dwarfa który pozwoli ci zarządzać twoimi dwarfami jest DwarfTeraphist którego pobierzesz wszędzie.
2. zbroje wyrabiasz w metalsmitch forge tak samo miecze.
- metalsmitch forge budujesz z kowadła i jakiegokolwiek budulca
- zbrje wyrabia krasnal z jobem Armorer
- bronie natomiast weaponsmitch
- ekwipunek krasnalom przydzielasz w ekranie militariów w odpowiednich zakładkach widocznych na górze ekranu (ekran militarów literka m)
3. Studnia to dosyc sporo zachodu aby działała potrzebujesz zbiornika z wodą pod studnią oraz wydrążonego tunelu za pomocą Channeling aż do samego zbiornika. Jednak ma ona mnustwo zastosowańod miejsca spotkań przez łażnię a nawet meijsce gdzie twe krasnale będą zdobywać pozytywne myśli.
4. Możliwe że masz wyłączone to w rozkazach. Ekran pod literką o i tam poszukaj w poszczególnych opcjach
5. Itemki masterpiece ?? czy Itemki które masz z moodów?? Masterpiece to najcenniejsze itemki w gzre najważniejszą ich cechą jest ich wartość i wytrzymałosść im lepszy item tym większe mają one przeliczniki wartości a w przypadku militariów (zbroja / broń) większy współczynnik obrony / ataku
2,6. Aby zaatakować za pomocą składów jakiś cael klikasz 's' za pomocą odpowiedich literek zaznaczasz skład który chcesz wybrać do ataku (z shift kilka składów) i wybierasz wroga kursorem lub z listy wrogów

Offline

 
  • Index
  •  » Pomoc
  •  » Wojsko, zmiana specjalizacji, studnia, noszenie zwłok, i złodzieje

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Apartamentos Ejecutivos en Naguanagua top eleven nocleg w ciechocinku