Polskie forum Dwarf Fortress!

Zapraszamy do rejestracji. Forum nie urośnie bez twojej pomocy!


#1 2013-12-05 16:52:33

Varson

Moderator

Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 23

Wojsko - ekwipunek

Więc tak, jak ekwipować wojska (piechote)? Konkretnie lepiej jak jest ich więcej ale z marnym pancerzem (albo jego brakiem) czy kilka czołgów które ledwo chodzą?
Oba zestawienia z kusznikami na plecach którym armoru przeważnie nie daje żeby byli szybcy.
Najbardziej chodzi mi o oblężenia, bo z "SuperBeastem" poradził sobie 1 kusznik i 3 piechurów wszyscy bez pancerza (sam sie zdziwiłem bo skille max 5).

I czy jest jakiś sposób żeby przyśpieszyć trening "armor user'a"?

Edit: Patrząc czysto efektywnie na skuteczność bojową żołnierzy, a nie na zadowolenie czy inne czynniki, co mi zadowolenia jak fortu nie bedzie? xd

Ostatnio edytowany przez Varson (2013-12-05 17:26:46)

Offline

 

#2 2013-12-05 18:15:38

typh00nz

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-30
Posty: 21

Re: Wojsko - ekwipunek

danger room chyba dzialal tez na pancerz i uniki, mzona tez zrobic most retracted i na nim dump z monet, pozniej spuszczasz wojakom na glowe. to juz ty decydujesz co jest wiekszy fun. roznice w czasie na robieniu ekwipunku dla 2, czy 10 sa zbyt male aby rozpatrywac takie sprawy, zawsze wynajdzie sie cos co ktos moze zalozyc

Offline

 

#3 2013-12-05 18:20:47

Varson

Moderator

Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 23

Re: Wojsko - ekwipunek

Chodzi mi o efektywność podczas oblężeń. W prawdzie bedzie ich niby troche mniej ale czy szybkość ma tu duże znaczenie? Bo jak narazie to każdemu wojakowi wkładam na barki tone żelastwa :P

PS. Over clothing czy Replace? Nie widze różnicy miedzy nimi ale sie o to martwie xd

Ostatnio edytowany przez Varson (2013-12-05 18:23:31)

Offline

 

#4 2013-12-05 18:26:01

typh00nz

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-30
Posty: 21

Re: Wojsko - ekwipunek

czy szybkosc ma znaczenie? wazne jak konczysz:) szybkosc moze miec znaczenie w takiej sytuacji: zaczyna sie siege, a masz wysoce wyspecjalizowanych krasnali poza twierdza [w praktyce nie powinno sie zdarzac] hunterow, rybakow czy nie wiem na kim tam moze nam zalezec.. no i wtedy kazda sekunda sie liczy.

Offline

 

#5 2013-12-05 18:32:04

Varson

Moderator

Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 23

Re: Wojsko - ekwipunek

Dobra to dzięki wielkie ;)

Offline

 

#6 2013-12-10 00:14:06

Pingwin

Moderator

457535
Zarejestrowany: 2013-11-30
Posty: 51

Re: Wojsko - ekwipunek

Nie zakładając nowego tematu. To czy można wysyłać wojsko po za teren na którym jest moja kolonia?

Offline

 

#7 2013-12-10 19:14:14

Varson

Moderator

Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 23

Re: Wojsko - ekwipunek

Jeśli dobrze wyczytałem to grając orkami w Masterwork Dwarf Fortress tak, a w podstawce chyba nie :/

Offline

 

#8 2013-12-10 21:57:11

typh00nz

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-30
Posty: 21

Re: Wojsko - ekwipunek

krasnalami w mdf tez sie da

Offline

 

#9 2014-07-11 01:16:08

Hasthol

Moderator

19923351
Zarejestrowany: 2014-07-08
Posty: 21

Re: Wojsko - ekwipunek

Ja w 1 rok z 5 skilla wyszkoliłem swordsdwarfa i hammerdwarfa na skille 17. Ćwiczyli w systemie 1 miesiąc treningu, 1 przerwy. I to wszystko bez Danger Room'u. Sam trening i Spar. Gdy miałem siege (jakieś 40 goblinów na "stonogach") moje siły militarne to swordsmaster i hammer lord + wsparcie w postaci 7 "jakoś" wyszkolonych krasnali. Wynik? pozwoołem wejść po moście goblino i wtedy RZEŹ. Wszędzie ręce, ngi, głowy i inne części ciała. Więc lepiej mieć 2 dobrych niż mnóstwo słabych.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dfpolska.pun.pl spa Ciechocinek pakiety Komornik Polkowice