Zapraszamy do rejestracji. Forum nie urośnie bez twojej pomocy!
Minęły ponad 2 lata od ostatniej aktulizacji do naszej ukochanej gry która stała się wersja na dzień dzisiejszy 0.40.03 która w obecnym stanie będą wychodzić nowe łatki poprawiające nowe błędy. Główna wersja która wprowadza nowe rzeczy to 0.40.01. Najwięcej zmian wprowadziła w trybie Adventure ale to nie znaczy że w trybie budowania fortecy nie zaszły zmiany.
- aktywniejszy świat - patrole, sukcesja władców, bandyci i inwazje
- przed każdą grą, w świecie gry mijają dwa tygodnie (nie wiem w czym to ma pomóc tak naprawdę...)
- fortece można opuścić i odwiedzić z powrotem, chyba że zostaną zaatakowane przez wrogów podczas twojej nieobecności, można także przejmować fortece które zostały opustoszone w czasie generowania świata (klawisz R podczas wybierania miejsca na swoją fortecę, często są one bardzo proste, ale zdarzają się także naprawdę rozbudowane perełki)
- drzewa stworzone są teraz z kilkunastu części (!!!) - oznacza to, że posiadają pnie, gałęzie, liście. Mają też różne wysokości, co wygląda świetnie, a na dodatek dają kilka jednostek drewna po ścięciu. Jak możecie się domyślać, spowodowało to kilka bugów - ptaki nie potrafią ominąć drzew i w nie uderzają, ginąc zazwyczaj przy tym. Jesienią spadają liście, co powoduje gigantyczne spadki w wydajności, każdy liść staje się śmiercionośny, gracze raportują że spadające listki potrafią uszkodzić mózgi przechodzących pod drzewami krasnali
- można skakać, wspinać się i biegać szybko w obu trybach, co powoduje że krasnoludy wspinają się na drzewa, podobnie jak przestraszeni ludzie na swoje domy. Oczywiście, krasnoludy często nie potrafią zejść z konarów, trzeba ścinać więc drzewa na których siedzą...
- podczas walki można teraz złapać przeciwnika np. za rękę którą atakuje, można do swoich ataków dodać przymiotniki je opisujące (ciężki/lekki itp.), a na dodatek można w ciągu jednej tury wykonać więcej niż jeden atak, ale będzie to powodowało pewne ograniczenie jego siły
- plotki rozsiewane są coraz lepiej, dotyczy to szczególnie działań gracza, który staje się coraz lepiej znany w świecie (chyba że zabije świadków swoich działań)
- można podróżować tunelami w trybie adventure
- postaci mają teraz większy wachlarz emocji, odpowiedzi na nie, potrafią reagować na to, co dzieje się wokół nich i wobec nich (świetnym przykładem jest towarzysz jednego z graczy, który był strasznie strachliwy i podczas każdej walki z wrogami tracił przytomność, po czym upadał na ziemię; często też rodzina osoby zabitej przez gracza najpierw na niego nakrzyczy, potem opluje, a na sam koniec zaatakuje, płacząc...)
- nowe metale podobne do adamantine, ale generowane proceduralnie (powinny być tak samo dobrej jakości, ale próby graczy zaprzeczają temu - adamantine jest ciągle najlepszym materiałem)
- można pić swoje łzy i pot, a bohaterowie niezależni w trybie adventure z zapałem plują na swoich wrogów. Dwarf Fortress oficjalnie zamieniło się w festiwal potu, wymiotów, krwi, śliny i łez. Warto było czekać.
- nowe rośliny i przedmioty
- mnóstwo innych rzeczy!
W najbliższym czasie co jakiś czas będą wychodzić małe aktulizację poprawiające błedy w grze, która w końcu będzie stabilna.
Offline
Peasant
Witam Panie i Panowie, wiem że to nie temat na to ale czy forum jeszcze istnieje? Ktokolwiek zagląda z grających?
Offline
Peasant
A czy twórcy myślą by wprowadzić kiedyś tutaj multi?
Offline
Peasant
Ciekawe pytanie, ale według mnie nie ma w tej grze sensu i możliwości. Widzę parę przeciwwskazań co do multi. Jedynie co by miało sens to Adventure mode
EDIT: sorka, urwałem w połowie zdania ale wiecie, piątek i koniec pracy :D wracając
Jedynie miało by sens Adventure, ale to też jest rzecz ciężka, biorąc pod uwagę że to się odbywa w turach, dla płynności rozgrywki trzeba przerobić na multi w czasie rzeczywistym, jednak skomplikowana budowa gry w czasie rzeczywistym była by straszna do ogarnięcia :)
Ostatnio edytowany przez klima933 (2015-01-30 18:20:26)
Offline